RSS Youtube Facebook "Több mint 140 éve az érték a mérték!"
2019. október 17. Csütörtök
Hedvig, Hédi

Training for LIFE, törökországi partnertalálkozó

Training for LIFE, törökországi partnertalálkozóTraining for LIFE, törökországi partnertalálkozó

A Training for LIFE: Leadership Initiative for Europe című Comenius-projekt hetedik partnertalálkozójára 2014. november 3. és 7. között került sor a törökországi Sakarya-ban. A magyar delegáció diák tagjai Takács Gábor (12.C), Payer Olivér (10.A) és Kovács Ádám József (10.D) voltak. A következőkben ők mesélnek törökországi élményeikről.

„Az egész kalandunk egy hétfői napon kezdődött, mikor találkoztunk a reptéren. Kora délután érkeztünk meg Isztambulba, ahonnan busszal mentünk tovább Sakarya-ba. A hotel előtt fogadtak minket a családok. Mikor megérkeztünk a szállodához, eléggé  izgultunk, mert még nem tudtuk, hogyan fogunk majd beilleszkedni a család mindennapjaiba. Ez a nap az utazáson kívül főleg a családokkal való ismerkedésről szólt. Mindannyian meglepődtünk a keleti és nyugati kultúrák közti különbségeken és a törökök végtelen vendégszeretetén, mivel a családok nagyon rendesek, figyelmesek és barátságosak voltak.

Másnap reggel már korán felkeltünk, s elindultunk a helyi kulturális központba, ahol sor került a projekt megnyitójára, és ekkor adtuk elő a prezentációnkat is. Délután ellátogattunk vendéglátóink iskolájába, ahol nagyon barátságosak voltak velünk a diákok. Együtt röplabdáztunk, kosaraztunk velük az udvaron. Érdekesnek találtuk, s egyben számunkra is kihívást jelentő feladat volt megpróbálni elmagyarázni, körbeírni egy szót, ha azt a külföldiek nem értették. Ez a játék a másik oldal részéről is megfigyelhető volt; egymás segítségét kérték, amin nagyokat mosolyogtunk. Később elmentünk a Sapanca-tóhoz, ami a várostól nem messze található. Este itt vacsoráztunk.
Szerdán reggel egyből az iskolába mentünk, ahol csapatokban dolgozva el kellett készítenünk egy híres vezetőről szóló plakátot, majd miután ezt befejeztük, bementünk a belvárosba, ahol kisebb csoportokra oszlottunk, és bejártuk a várost, elmentünk enni és játszani. Voltak, akik játékterembe mentek, ahol pingpongoztak, csocsóztak, biliárdoztak. Aznap hotelben vacsoráztunk, ez volt az úgynevezett Török-est, ahol zenés-táncos műsort adtak elő az iskola diákjai. Remekül szórakoztunk, és nagyon tetszett nekünk, ahogy a törökök invitáltak minket, hogy vegyünk részt a közös táncokban. A vendéglátóink itt is érdekes dolgokat meséltek a különböző előadásokról. A vacsora most is, mint mindig, hagyományos török ételekből állt.
Az utolsó előtti napon Isztambulba mentünk. Megnéztük a főbb nevezetességeket, a Haghia Sofiát, a Kék Mecsetet és a Topkapi Palotát, a szultánok palotáját. Estefelé a Boszporuszon, az Európát Ázsiától elválasztó tengerszoroson hajókáztunk, és a vízről is megnéztük a várost. Késő este egy, a Boszporuszra néző étterembe vacsoráztunk.

Az ötödik nap szomorú búcsút kellett intenünk török barátainknak, és visszamentünk Isztanbulba, onnan pedig haza, Magyarországra.

Rengeteg  barátra tettünk szert ez alatt az 5 nap alatt a kilenc országból érkezett diákok köréből. Nagyon jól éreztük magunkat, maradandó élményekkel gazdagodtunk. Még mindig fájó pont, hogy újdonsült barátainkat ott kellett hagyni, de még nem telt el úgy nap, hogy ne beszéltünk volna pár sort az Interneten keresztül.”
Ide kattintva, a Képgalériában a törökországi, illetve a korábbi partnertalálkozókon készült képek találhatók.

Elérhetőségek

Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziuma
OM azonosító: 203 058
Intézménykód: 051406
Levelezési cím: 1146 Budapest, Thököly út 48-54.
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.