Az idei Digitális Témahét utolsó napján, 2025.március 28-án a Deák és a Petrik diákcégei még egyszer utoljára beleadtak mindent és az alábbi feladatokkal birkóztak meg:
📸 Termék- és modellfotózás: minden csapat a legjobb oldaláról mutatta meg, mit hoztak létre a hét során, hiszen délután értékesíteni kellett a termékeket
🎟️ Tombola és aukció: A jegyek beárazása, a licitek izgalmas kezdőárainak és a licitlépcsőnek meghatározása – minden készen állt a nagy aukcióra.
🌐 Portfólió és weboldal véglegesítés: Az online megjelenés is tökéletesre csiszolva az előadásokhoz.
🎨 Extra kihívás: Festmények élőben! A csapatok kreatív fotózással keltek versenyre az utolsó offline kihívás során, extra pontokkal, ha különleges helyszíneket, a DTH-ban nem résztvevő diákokat és tanárokat is bevontak!
A délután folyamán a 10 fős zsűri és meghívott vendégeik előtt a csapatok bemutattták, min dolgoztak a héten, majd következett a tombola és a néma aukció.
A különdíjak és a fődíj nyertesei a heti összpontszám és a bemutatók alapján:
- Stílusikon különdíj – a legstílusosabb csapatmunka- Grenbloom
- Virtuális varrótű díj – digitális megoldások díja – Levande
- “Szívvel varrva” különdíj – ahol a leghangsúlyosabb volt a társadalmi felelősségvállalás – Energiabomba Zrt.
- Szálról-szálra nívódíj – a leglátványosabb csapatfejlődés – SunGlow Fashion
- A stílus újragombolása fődíj – a pontverseny győztese – PomWhood
A bemutatókat záró tombola és néma aukció teljes bevétellel a fenntartható divatot és a Cseritit támogattuk, akiknek nagyon hálás vagyunk, hogy a #dthpetrik partnerei immár 2.éve.












A csapatok céges portfóliói megtekinthetőek az alábbi genially táblában a céglogókra kattintva:
Köszönjük a két iskola vezetésének a támogatását, valamint az eTwinning Magyarországi Szolgáltató Pontnak az egyik különdíj felajánlását. Köszönjük Fekete István vezérigazgató, Gergely Bernadett marketing manager és a CNW Zrt. csapatának a személyes és szakmai támogatást.
Hogyan látta a hetet fő partnerünk, a Cseriti? – Schramm Esztert,a Cseriti külső kapcsolatokért felelős vezetőjét idézzük:
“A Cseriti már tavaly is támogatta a Petrik DTH-t, de én idén vettem részt először ezen a jelentős kezdeményezésen. Mi kiemelten fontosnak tartjuk az edukációt, hiszen azon is múlik, hogy később egy ember mennyire fog figyelni egy fentartható életvitel kialakítására, és lesz szociálisan érzéken mások felé. Számomra is motiváló volt, hogy a diákok már mennyit tudnak a fenntarthatóságról, az újrahasználat fontosságáról, és hogy mennyi érdekes kérdéssel készültek a szakértői megbeszélésre. Elképesztően színes, kreatív és interaktív volt a diákok hete, ami alatt több fajta készségüket is tudták fejleszteni, és külön öröm volt látni, ahogy a Cseriti boltokban munkálkodtak a projekten. “
Hogyan érezték magukat a résztvevők, vendégeink és a zsűritagok?
- Kifejezetten örültem az iskolaköziségnek és a tantárgyköziségnek. Sokszínű és ötletes feladatokat találtatok ki. Tetszett, hogy gondoltatok egy kicsit a testmozgásra is, benne volt egy kis kézügyesség. Amit én mindenképpen jónak tartottam, hogy úgy jelent meg egy termék értékesítése, hogy a gyártási és értékesítési lánc együtt volt kezelve, így látták, hogy az egész folyamatban jóval hangsúlyosabb részt foglal el a fizikai gyártás, mint az előtte és utána hozzá csatlakozó szolgáltatás jellegű folyamatok, miközben nyilván a bérezéssel az adott szektorokban tisztában vannak. (Tömpe László igazgató, Kispesti Deák Ferenc Gimnázium)
- A héten Petrik-Deák által szervezett Digitális Témahéten kapott lehetőséget gyermekem arra,hogy megmutathassa hogyan tud együtt működni számára olykor ismeretlen terepen,ismerős és ismeretlen emberekkel. Pénteken már teljesen össze szokott csapatként bemutatták a munkájukat felkészülten és büszkén. Rengeteget dolgoztak sokszor késő estig,jó volt látni,hogy fiam milyen komolyan veszi és mennyire lelkesen vetette magát bele a munkába. Köszönjük a lehetőséget Tanárnőjének,hogy bizalmat szavazott neki és részt vehetett ebben a fantasztikus projektben azt gondolom életre szóló élményben lehetett része. (szülő)
- A zsűrizés során mély benyomást tett rám a diákok kreativitása és elkötelezettsége a fenntarthatóság iránt. A csapatok által bemutatott produktumok innovatív megoldásokat kínáltak a fenntartható divat és a környezettudatosság népszerűsítésére, ami igazán inspiráló volt számomra. Különösen kiemelkedő volt, ahogyan a tanulók egyedi és ötletes ruhadarabokat terveztek és valósítottak meg a fenntarthatóság jegyében. A rendezvényen tapasztalt együttműködés és közösségi szellem példaértékű volt. Öröm volt látni, hogy a diákok milyen magas színvonalon teljesítettek a gyakorlati és a digitális megvalósítások során. (Tar Zsuzsa, Oktatási Hivatal)
- A hét legelején a csapat elég visszahúzódott volt a kommunikációt ezzel nehezítve. Később ez megváltozott, így péntekre egy csapat lettünk végül. Cégvezetőként elég nehéz dolgom volt, de rengeteg tudtam tanulni, hogyan kell vezetni egy csapatot. Rengeteg vicces dolog is történt, ilyen a csőfogóval készült fülbevaló is. Összességében remekül éreztem magam és remélem lesz még lehetőségem hasonló projekteken részt venni. (cégvezető, Energiabomba Zrt.)
- Eleve azért jelentkeztem az idei projekthétre, mert úgy érzem, a világ jövője mindannyiunk felelőssége, és szerettem volna új tudáshoz jutni a környezetvédelemmel kapcsolatban. A hét során valóban rengeteg új dolgot tudtam meg, többek között azt, hogy a fenntartható divat nem feltétlenül lemondás, inkább kreativitás. A szakértőkkel való beszélgetések megerősítették, hogy mennyire fontos a környezetvédelemmel kapcsolatos edukáció, és hogy bármilyen apró tett sokat számít, ha fenntarthatóságról van szó. Továbbá rájöttem, hogy mennyire szeretek csapatban dolgozni, és hogy a multitasking nem nehezemre esik, sokkal inkább motivál. (résztvevő, SunGlow Fashion)
- „Az idei DTH úgy tudott hű lenni a saját hagyományaihoz, hogy közben rendkívül innovatív megoldásokat is beépített ebbe a diákokat és tanárokat egyaránt felvillanyozó hétbe. Számomra a legérdekesebb újítást a két iskola együttműködése jelentette. Zsűritagként örömmel hallgattam a diákok felkészült, lendületes bemutatóit. Ezeknek a kollektív prezentációknak a megkapóan közvetlen hangulatában jól tükröződött az új ismeretségek, barátságok vibráló izgalma. Lélekemelő délután volt. Köszönet érte a szervezőknek.” (Szabados István, zsűritag)
- A Digitális Témahét két fontos dologra nyitotta fel a szemem: 1. Először is arra, hogy ha próbálkozunk láncokat kialakítani egy csapat tagjai között, akkor azt sose bánjuk meg. Eltérő képességek kiegészítik egymást, eltérő személyiségek különböző helyzeteket tesznek élvezhetőbbé és végül eltérő emberek hoznak létre egy egységes csapatot. Mindig van hely az együttműködésnek. 2. Szakmailag mindig felnyitja az ember szemét a DTH, arra hogy mennyi minden van még amit meg kell tanulnia és hogy nem csak az ő szakmája a fontos, de ennek ellenére azt is megmutatja hogy milyen jó fejlődni és másokra is hagyatkozni. (csapattag, Levande)
- Miért volt ilyen népszerű ez a projekthét? Mi a siker titka? A válasz egyszerű: a diákok nemcsak kiszakadhattak a megszokott iskolai keretek közül, hanem olyan készségeket is fejleszthettek, amelyek később a munka világában is hasznosak lesznek. Mivel ez alkalommal nemcsak „petrikesek”, hanem „deákosok” is jelen voltak, különös hangsúlyt kapott az ismeretlenekkel való kommunikáció és együttműködés fejlesztése. A Digitális Témahét egy rendkívül előremutató, a diákok körében is okkal nagy népszerűségnek örvendő kezdeményezés, amely a projektalapú gondolkodást, a kreatív és hatékony csapatmunkát, valamint az eredményorientált szemléletet egyaránt támogatja. A diákok ezúttal is nemcsak értékes tapasztalatokkal gazdagodtak, hanem olyan készségeket is elsajátítottak, amelyek segítik őket a jövőbeli munkahelyi kihívásokban. (Simon Hunor Etele, #dthpetrikVIP, zsűritag)
- A DTH 2025. izgalmas projekt volt, amibe örömmel kapcsolódtam be. Kiemelten fontos dologra irányította rá a résztvevők figyelmét – a fenntarthatóság, a környezettudatosság – , ami különösen fontos, hiszen véleményem szerint az edukáció a 0. lépés ahhoz, hogy a jövőnk élhető legyen. Az intézményközi projekt előkészítése és szervezése kiváló volt, a témahét szereplői naprakész válaszokkal és termékekkel álltak elő a záró prezentációk során. Remek hangulatú esemény volt, ahol sok rátermett fiatallal találkozhattam. Kreatív ötletek, szakmai felkészültség és a világról való tudatos gondolkodás találkozott az elkészült munkákban. (Simándi-Kövér Annamária, zsűritag és szakértő, MOME)
- A hét folyamán egyszer sem kellett rászólnom a csapattagokra, hogy figyeljenek jobban egymásra vagy a munkára. Ez egyfajta belső bizalmat adott nekem, hogy jó csapatba kerültem. Az elején még kissé idegenkedve indult a munka, de a végére egy összetartó, szuper kis csapat alakult ki, akikre nagyon büszke vagyok. Legjobban a kommunikációnk fejlődött ezalatt a néhány nap alatt, ami nélkülözhetetlen egy ilyen projekt sikeréhez Ez az élmény nemcsak szakmailag, hanem emberileg is rengeteget adott nekem. (mentor, PomWhood)
- Az idei DTH számomra egy életre szóló élmény marad. Rengeteget tanultam, a kommunikációs képességeimet is fejleszthettem és egy támogató, vidám csapat tagjaként dolgozhattam. Ha egy dolgot ki kéne emelnem, az az lenne, hogy bármennyire is kilátástalannak tűnik a helyzet, mindig van megoldás és nem kell egyedül keresni. Nagyon sok pozitív élménnyel gazdagodtam, amiket örökre magammal tudok vinni az életben, ezért nagyon hálás vagyok. (cégvezető, Greenbloom)
- Lenyűgöző volt látni, mennyi munkát, kreativitást és elhivatottságot fektettek bele a diákok, és hogy milyen magabiztosan, felkészülten mutatták be a projektjeiket. Hatalmas köszönet és elismerés illeti a felkészítő tanárokat is, akik végig támogatták és motiválták a gyerekeket, segítve őket abban, hogy a lehető legjobbat hozzák ki magukból. Az ő útmutatásuk és elhivatottságuk nélkül ez a nagyszerű eredmény nem jöhetett volna létre. Köszönöm, hogy a gyerekek ilyen értékes tapasztalatokkal gazdagodhattak! (szülő)
- Mint volt Petrikes diák, nagyon furcsa volt, hogy már a zsűritagok közt ülhettem, hiszen pár éve még a csapatommal mi vártuk a zsűri véleményét. A csapatokon abszolút nem volt érezhető, hogy 2 külön iskolából vegyesen voltak diákok, a bemutatóknál is mindenki kivette a részét az előadásból, ha kellett segítették és bíztatták egymást. Jó volt látni, hogy a diákok mindent beleadtak a munkájukba a héten, és a tapasztalataikat szivesen viszik tovább magukkal. Nagyon jól éreztem magam a DTH záró napján, alig várom a következőt! (Szabó Edina, #dthpetrikVIP, zsűritag)
- A témahéten a projektpedagógia gyakorlati alkalmazásának minden eleme megjelent: a tantárgyakon átívelő együttműködés, a tanulók saját élményalapú tanulása. A tanulási folyamat hitelességét tovább erősítette a külső partnerek – vállalkozók, dizájnerek és IT-szakemberek – bevonása, akik révén a projekt minden eleme szorosan kapcsolódott a való élet gyakorlati kihívásaihoz és lehetőségeihez. Összességében a témahét sikere jól mutatja:
- – Milyen ereje van a pedagógusok elhivatottságának és gondos előkészítő munkájának.
- – A jól átgondolt, tartalmas projektek nemcsak a tudás átadását szolgálják, hanem aktív részvételre ösztönzik a diákokat, miközben erősítik bennük a motivációt és a személyes felelősségvállalás érzését.
- – Kulcsfontosságú, hogy a tanulási folyamat kapcsolódjon az iskolán kívüli világhoz – ebben nagy szerepe van a külső partnerek támogatásának, melyek révén a diákok megtapasztalhatják, hogyan válik tudásuk gyakorlati, társadalmilag hasznos tevékenységgé. (Dr. Kattein-Pornói Rita, BME)
- Én a DTH összességében nagyon jól éreztem magam így a hét végére, az elején kicsit szkeptikus voltam mivel nem mindenkivel sikerült olyan gyorsan megtalálni a közös hangot, de a rengeteg kreatív feladatok megoldása és csapatépítések nagyon sokat segítettek a csapat munkában. Illetve a rengeteg IKT órának hála, a design és portfólió készítés egyszerűbben ment. (csapattag, PomWhood)
A záró nap élményeit a Kispesti Deák Ferenc Gimnázium és a Petrik stábjának anyagából összefoglalta Németh Ádám 11D osztályos tanuló: