Az idei tanévben iskolánk már harmadszor csatlakozik a Digitális Témahét programsorozathoz. Socially re-designed c. projektünk célja, hogy a diákok valamilyen fogyatékkal élő csoport számára készítsenek weboldalakat fenntartható fejlődés témakörében. A résztvevő diákok 9-14. évfolyamokból kerültek ki, különböző szakmacsoportokból. Összesen 36 fő.
Előzetes egyeztetések alapján meghívtunk mindegyik célcsoportból egy szakértőt, aki a megrendelő szerepet játssza a hét során és folyamatosan reflektál a diákok munkájára. Az agilis szoftverfejlesztés elveit követve a csapatok a megrendelő igényei szerint folyamatosan alakítják a készülő termékeket.
A projekt megkezdése előtt külső partnerünk, a CNW Zrt vállalta a weboldalak motorjainak kialakítását, valamint előzetes felkészítést tartott a résztvevőknek azok használatáról. Így a diákok koncentrálhatnak a design és a tartalmi elemek kialakítására egész héten. A CNW Zrt mintegy alvállalkozóként fogja a diákok kéréseit a megadott időkereten (voucher) belül teljesíteni, előzetes email egyeztetést követően videókonferencia formájában webex felületen keresztül.
A különleges veszélyhelyzet miatti digitális munkarendhez való alkalmazkodás egy kis időbe telt az intézményeknek, de ez nem tántorít el minket attól, hogy 100%-ban online tartsuk meg a Digitális Témahetet. A résztvevő diákok a Teamsben létrehozott csapatcsatornákon keresztül tudnak együttműködni, kommunikálni a mentoraikkal és a megrendelőkkel.
A #dthpetrik első napján a Teams-ben, Tóth Éva tanárnő által tartott programismertető után, Lőrincz Gábor 14.-es technikus tanulónk, aki születése óta kerekes székben él, tartott érzékenyítő tréninget segítve a résztvevőket ráhangolódni a hétre. – „nincs lehetetlen, csak tehetetlen”
#dthpetrik2020: az első napok élményei
A mentorok személye, a megrendelő és a témakör az első napon sorsolással kerültek kijelölésre. Az érintetteket egy velük foglalkozó szakember képviseli. Jelenleg is folynak a tárgyalások a ‘megrendelőkkel’ és az alvállalkozóval videokonferenciák, levélváltások keretében.
Az első nap a csapatok sok feladatot teljesítették sikeresen. Logót, szlogent, csoportmontázst, alapító okiratot készítettek, valamint a weboldalak szerkesztését kezdték el magyar és angol nyelven. A nap végén egy zárókonferencia formájában a csapatvezetők beszámoltak a csoportmunka tapasztalatairól, arról, hogy hogyan sikerült kommunikálniuk egymással, a megrendelővel, milyen új információkkal gazdagodtak, illetve milyen nehézségekkel kellett megküzdeniük a nap során.
A második nap szintén egy útbaigazítással kezdődött, ahol a csapatok megkapták a napi feladataikat. A nap kihívásai között szerepelt egy marketing/pénzügyi terv kidolgozása piacelemzés, célok és fogyasztók feltérképezésével, egy kommunikációs terv készítése, mely a cég kommunikációs stratégiáját foglalja magába.
A feladatok között szerepelt egy stop motion videó készítése, mely valamilyen formában kapcsolódik a csapat témájához.
A napi munkához hozzátartozott a hivatalos platformon zajló emailváltás a megrendelőkkel, a folyamatos egyeztetés a már készülőben lévő produktumokkal kapcsolatban és elindult a CNW Zrt. által felajánlott szakmai segítség igénybevétele is.
És akik nélkül nem lenne #dthpetrik: a stábunk, akik végül a digitális átállásnak köszönhetően mentorok lettek, akik hetek óta messenger, teams összeköttetésben vannak és a #dthpetrik szervezői, akik több hónapja ezekért a napokért dolgoztak. Köszönjük a résztvevőknek és a megrendelőinknek, hogy online is velünk tartanak!
És akik előkészíttették az utat: a VIP Petrikes diákok, korábbi témaheteken részt vett tanulóink. Köszönjük Szűcs Andris mentorálását és Bánóczi Brúnó öninterjúvolását. 🙂