tanevnyito
Kedves Petrikesek!
A nagy sikerű, évente megrendezésre kerülő Európai Kódolás Hete mellett a másik kiemelkedő, az algoritmikus gondolkodást fejlesztő esemény a Kódolás órája, melyben idén a 9.D és 9.KNY osztályok vettek részt. A diákok online, 4 fős vegyes csapatokat (informatikus és két tanítási nyelvű vegyész diákok) alkotva nyomoztak egy karácsonyi bűntény kapcsán: minden helyesen megoldott feladat után nyomokat kaptak, melyek közelebb vihették őket a tettes személyéhez. Kellett iglut építeni, kódot törni, rejtvényt fejteni, sudokut megoldani, otthoni kincsvadászatra indulni és az angol nyelvű karácsonyi szókincsüket is aktivizálták. A feladatok végrehajtása mellett nemcsak megtanultak csapatban dolgozni, hanem a határidők betartásának fontosságát is megtapasztalhatták. 
A csapatok, akik 3 vagy 4 betűből álló mozaikszavas fedőnevekkel és egy főnyomozóval dolgoztak, végül 2,5 óra nyomozás után így vélekedtek arról, mit adott nekik a nap:
  • csapatmunka, összhang, olyanokat ismertem meg, akiket eddig nem
  • rejtvénymegoldó képesség, igluépítés, jókedv
  • jó hangulat, nyomozói tudás
  • angoltudás
  • együttműködés, vicces pillanatok
  • nyitott társaság, logikafejlesztés
  • multitasking
  • kreatív gondolkodás, gyors problémamegoldó képesség
  • remek hangulat, egy jó délelőtt és jó pillanatok
Nagyon köszönjük a 9.D és 9.KNY osztály tagjainak a munkáját – újra sikerült bebizonyítanunk, hogy a kódolás nem csak informatikusoknak való 🙂