Kedves Diákok! 

Mielőtt kezdetét venné az 1 hétig tartó 4. #dthpetrik március 22-én, a 13. és 14. évfolyamos technikusok egy mini #dth projektben fejleszthetik 21. századi képességeiket. A projekt óraszámát tekintve rövid (6 tanóra), viszont minimum 3 hetet ölel fel, de van olyan osztály, ahol 1 hónapnál is tovább tart majd.
A középpontban az adatvizualizáció áll: hogyan tudunk egy adott témában megfelelő (érdekes?) kérdéseket feltenni és tudjuk-e értelmezni a befolyt adatokat? Látjuk-e az összefüggéseket a válaszok között? Ehhez hasonló kérdésekre keresik a választ a 13-14. évfolyamos informatikus technikus valamint az 5/13 vegyész osztályok tanulói szakmai angol óra keretein belül. A kérdőívek angol nyelven készülnek tetszőleges témában, a személyiségi jogok tiszteletben tartásával mind az anonimitást, mind a kérdések feltevését köszönhetően.
A témák igen változatosak, néhány példa:
– hogyan változott meg az életünk a koronavírus hatására?
– a koronavírus hatása a vásárlási szokásainkra
– utazás
– játékok
– IT eszközhasználat
– mobil telefonok: mi alapján választunk?
A beérkezett válaszok alapján a diákok infografikák formájában dolgozzák fel a témát, majd prezentálják azt a társaik számára.
Elvárás a 20-40 körüli kitöltésszám, de már van olyan kérdőív, ami 188 válasznál került lezárására, egy folyamatban levő gameres pedig lassan 5 ezer (!) kitöltésnél jár nemzetközi szinten.
A projekt alapötletét Arjana Blazic nemzetközileg elismert horvát pedagógussal egyeztetve dolgoztuk ki, ezúton is köszönjük neki.
A miniprojekt 2. hetének végén a 13S szoftverfejlesztő tanulói közül két csoport már elkészült a vizualizációval, ezek a munkák itt tekinthetők meg: