Kedves Petrikesek!

Az 5. Digitális Témahét második napjának középpontjában a hírportálok tartalmi elemeinek szerkesztése mellett a kódolás és a 3D tervezés állt. Ma csatlakozott hozzánk virtuálisan Kemenesi Ágoston, a Mobility-Győr oktatója és amellett, hogy fáradsági tesztet programozott a csapatok tagjaival, napi szakértőként sok érdekes információt is megtudtunk tőle. A moderátor Szabó Máté, 2/14R osztályos technikus tanuló így látta a napot: “Kemenesi Ágoston a kiemelkedően jó kommunikációs készségével szinte azonnal megfogta az összes résztvevőt. Először egy 45 perces etapban előadta nekünk azt, hogy hogyan kell meg programozni a ma kiadott mikro:bit mikrokontroller segítségével egy fáradtság tesztet. Az ezt követő szakértői meetingeken a csapatok beszélgettek Ágostonnal az okos otthonokról, az önvezető járművekről, és a mesterséges intelligenciáról. Ezeket a kérdéseket hihetetlen profizmussal válaszolta meg. A válaszok hatalmas segítségére lesznek a résztvevőknek a hírportálok tartalmi elemeinek a szerkesztésénél. Köszönjük szépen neki a mai munkáját! Személy szerint le lettem nyűgözve, mert amit ma láttunk az maga a profizmus.”

A szakértői meetingek nemzetközi szinten is elkezdődtek, virtuális vendégünk volt Kornélia Lohyňová szlovák oktatási szakértő, beszélgetéseit Jónás Gergely 11D osztályos diákunk moderálta. Gergely így mesélt a napról: “Kornelia Lohynovaval a digitális jólétről és annak veszélyeiről beszélgettek a diákok, illetve a vállalkozásokról és azoknak a rejtelmeiről. Kornelia nagyon kedves és segítőkész volt a diákokkal, látszott rajta, hogy élvezi amit csinál. Rengeteg érdekes dolgot tudhattunk meg tőle, amit a mindennapi életben is nagyon jól lehet alkalmazni. Megtudtuk azt, hogy a social médiák nem szörnyűek, csak jól kell őket használni és jól kell tudni őket felfogni. Kiemelte azt is, hogy a mi generációnk nagyon nagy előnnyel indul az életben – a tévhitekkel ellentétben-, ha megtanuljuk használni is ezeket az eszközöket és nem csak a részesei vagyunk. Nagy nyomot hagyott a diákokban és biztos vagyok benne, hogy mindenki elgondolkozott a jövőről és a modern technikáról legalább egy kicsit. Egy jelentős dologban is segítette a diákokat, amit egy átlagos órán nem tanultak volna meg: hogyan kell használni ezeket a modern dolgokat és hogyan ne legyünk ezeknek a dolgoknak a „függői”. A diákok nagyon élvezték a beszélgetést, nem izgultak, magabiztosak és nagyon kommunikatívak voltak, annak ellenére, hogy a legtöbbjüknek ez volt az életük első komolyabb beszélgetése angolul.”

Nem maradtunk ma sem offline, kikapcsolódást segítő feladatok nélkül, melyeket ma Vella Nándor (11D) koordinált le: “A diákoknak műanyag poharakból kellett építkezniük amit utána lelőhettek nerf fegyverrel és ha kifogyott a tár, akkor zenét játszottunk le nekik, aminek a címét és az előadóját kellett kitalálniuk. Szerintem nagyon jól érezték magukat a diákok, de a lövöldözést szerették a legjobban. Én szervezőként is nagyon élveztem, de a diákok még jobban, bár a zene lejátszásnál érezhető volt a korkülönbség.”

És a résztvevők mit tanultak a mai napból?

– Ma megtanultam, hogy hogyan lehet összetartani az embereket.
– Nagyon hasznosnak éreztem magam, és örülők hogy ilyen jó csapatom van.
– Ma meglepett, hogy sokkal jobban tudtunk csapatban dolgozni.
– Ma meglepett hogy milyen egyszerű egy rendezett csapatban dolgozni
– Ma megtanultam, hogy csapatban egyszerűbb.

A hírportálok jelen állás szerint így néznek ki:

A verseny állása a második nap délután: