Kedves Petrikesek!

Ma a résztvevő csapatok kommunikációs igazgatói számolnak be Olvasóinknak arról, résztvevői szemmel milyennek látták az 5. #dthpetrik első 4 napját, és milyen út vezetett a holnapi utolsó nagy próbatételig.

Az első nap azért is volt az egyik legizgalmasabb hiszen akkor ismerkedtünk meg az egész DTH-val. Talán akkor is volt a legtöbb dolgunk de nagyon élvezte úgy is mindenki. Volt amelyik csapat a híradót csinálta míg a többiek a csapat logójával illetve szlogenjével dolgoztak. Elég fárasztó volt, de talán ezért is volt a legjobb.

A második nap is produktív volt, hiszen mindenki próbált kisebb-nagyobb sikerekkel javítani a weboldalakon. Illetve ezen a napon is kellett a podcastokat összedobni. Aznap az offline program is elég jó volt de a micro:bit programozását is élveztük. Akkor kellett a kettes és a négyes csapatnak is a híradót összedobni ami eléggé elhúzódott a bakik miatt de ennek ellenére is egy jó napot zártunk.

A tegnapi szerdai napon korábban kellett bejönni hiszen 8:15-kor már kezdődött is Arjana Blazic tanárnővel egy izgalmas meeting ahol angolul lehetett feltenni kérdéseket. Aznap az offline programon a szervezők ismét kitettek magukért hiszen egy 3D-s ceruzával alkotott tárggyal kellett végig menni egy pályán. Volt egy digitális detox feladat is ahol mi választhattuk ki, mit szeretnénk megcsinálni.

Eddig nagyon élvezzük az egész programot és reméljük hogy még sok ilyen nagyszerű élményben lesz részünk.

Mi történt csütörtökön?

Csütörtökön talán a legizgalmasabb szakmai beszélgetés várt a csapatokra Marco Neves portugál pedagógus személyében, aki a mesterséges intelligencia legnagyobb európai szakértője. A csapatok nem is gondolták, hogy témáik milyen szerves kapcsolatban állnak a modernizációval és a mesterséges intelligencia fejlődésével. Lelkesedésük és elégedettségük felülmúlta minden elképzelésünket. Moderátorunk, Erdődi Fülöp (2/14S) és Marco is rendkívüli élményben részesültek, hiszen nagyon jó hangulatban teltek a beszélgetések.

A napi feladatok közé tartozott egy témába vágó stop motion videó leforgatása, valamint a főszerkesztőkre egy panelbeszélgetés várt, ahol együtt diskurálhattak arról, mit értek el eddig a szerkesztőségükben.

A csütörtöki online feladaton egy az eddigiektől eltérő feladatot kellett megoldani a résztvevőknek. Verset kellett írniuk a heti élményeikről. Munkájukat azzal nehezítettük, hogy 10 passzt kellett adni egymásnak teniszlabdával, és a labda akárhányszor leesett annyiszor adtunk nekik plusz egy szót, amit kötelező volt használniuk a versben. Ezzel kicsit idegszálaikat feszegettük, de végülis nagyon jó verseket adtak ki a kezük közül.  Ezek az alkotások születtek:

A mai napon végetértek az offline feladatok, a heti kreatív megoldásokat Szabó Máté 2/14R osztályos tanuló, aki azok lebonyoloításáért volt felelős Vella Nándorral együtt, egy verssel köszönte meg:

A mai kilépőcetliben megkértük a résztvevőket, jellemezzék a napot 3 szóval, ezekből készült az alábbi szófelhő: