Kedves Petrikes diákok!
Az idei Kódolás Hetének első napján megalakultak a tengerész csapatok, akik egyből neki is álltak elkészíteni a logóikat és 3D-ben megtervezték tengeralattjáróikat. Ezután elkezdődött a hét egyik nagy feladata, ami a MineAtlantis építése – itt egy Minecraft szerveren együtt, egymás mellett építhetik fel elméjükben létező Atlantis elveszett és víz alá temetett városát. A #petrikcodeweek 2.napján a csapatoknak több akadállyal kezdett megküzdeni: meg kellett építeniük Héraklész oszlopait, amelyeken túl található a legenda szerint Atlantis. Az elkészült oszlopokat ezután micro:bit vezérelte ledekkel világították ki, hogy a tengeralattjárónak mutassák az utat. A 3. napon Héraklész oszlopain talált kódok megfejtéséhez kellett egy applikációt fejleszteni Budaházi Bence tanár úr útmutatásával App inventor segítségével. Amennyiben ez sikeres volt, elindulhattak egy gyorsaságot is igénylő kincskeresésre az iskolában, és a kódfejtő app visszafejtett neki egy Varró Dániel verset az informatikai szakirány szépségeiről (“Adattudós”, a Ha nagy leszek, szoftvertesztelő leszek című kötetből), melyet a befutónál Györgyi Tamás igazgatóhelyettes úrnak kellett fejből elszavalni. Közben minden nap folytatódott MineAtlantis építése is.
A résztvevők minden nap keresik idén is a “Sea-eggeket”, melyek a Petrik weboldalán elrejtett feladatok. Ezek megoldásáért extra pontokat kapnak. Minden nap új, tantárgyközi challengek várják a csapatokat, amelyek az algoritmikus gondolkodás mellett kreatív, néha művészeti kihívások elé állítják a versenyzőket. A verseny a 3.napon nagyon szoros, nagyon közel van egymáshoz a csapatok:
A #petrikcodeweek kiemelt célja idén is, hogy bebizonyítsuk, hogy a kódolás mindenkié – nemtől, kortól és ágazattól függetlenül. A hét nem jöhetne létre a fantasztikus szervező- és mentordiákok kitartó munkája nélkül.
Az első 3 nap történéseit Szakács Vendel 10D osztályos tanuló foglalta összes az alábbi videóban a Preisler András (11E) vezette stáb által készített anyagokból.